Jørgen Autzen var kendt af en masse mennesker i det fynske sportsliv. Først som badmintonspiller og senere som reporter hos flere radiostationer. I hans testamente donerede han hele sin formue til den fynske idræt, og det vil vi naturligvis gerne forvalte på bedste vis. Herunder kan du læse om vores pulje i hans navn.

Ansøgning om Donationer under Jørgen Autzen puljen

Ansøgning kan fremsendes fra alle forbund, som er medlem af Fynske Idrætsforbund. Ansøgningen sker gennem idrætsudøverens medlemsklub, og skal være herboende på Fyn, of repræsentere en fynsk klub.
Indstilling til donationsmodtager skal være begrundet og indeholde oplysninger om talentets hidtidige resultater, samt beskrivelse af talentets muligheder inden for sin idræt.
Sportstalenter under 25 år kan komme i betragtning.
De fynske klubber kan ikke ansøge om talent-priserne, men indstille atleter som kandidater til henholdsvis et kvindeligt eller mandligt talent.

Uddeling af donationer:
Der uddeles i forbindelse med arrangementet: Fynske Sportslørdag
En donation til kvindelig talent.
En donation til mandlig talent.

Dvs. der ikke kan uddeles donationer til hold.
Talent prisen udgør pt. 25.000 kr. pr. talent.

Der kan søges om yderlige donationer som behandles løbende på først kommende bestyrelsesmøde i Fynske Idrætsforbund.
Yderlige legatet herunder hold:
Konkurrence deltagelse på internationalt niveau.
Træningslejre med henblik på sportslige udvikling.
Til køb af udstyr.
Tilskud til afholdelse af konkurrence med internationalt niveau med fynsk deltagelse.

Indstillinger og ansøgninger skal ske på ansøgningsskema.

Download ovenstående som fil her.

Herunder finder du alle ansøgningsskemaerne:

• Øvrige Donationer
  • Mandlig Talent