I lørdags var der den officielle invielse af Odense Sportscentrum, der er Nordens største kampsportscenter. Det er nogle butikslokaler på Thorslundsvej i Odense, der er blevet ombygget til formålet, og man skulle tro lokalerne er skabt til kampsport. Centret er ikke færdigt. Efter sommerferien rykker klatrerne ind i en ny klatrehal, der bliver en fitness afdeling, og på længere sigt skal der etableres et behandlertorv.

Fynske Idrætsforbund har bidraget med rådgivning i processen. Det har været en spændenede process. Ikke mindst har det været spændende og perspektivrigt for idrætten at man kan få et idrætsanlæg op og stå uden kommunale penge. Det er et samspil mellem privat investor og forening, som er spændende, og åbner nye perspektiver for fremtidige idrætsanlæg. Kommunernes økonomi er presset og vil idrætten have nye og bedre faciliteter må man søge nye veje.

Odense Sportscentrum samler mange små kampsportsgrene som ellers har været henvist til ydmyge kælderlokaler og slidte kommunale gymnastiksale, og det bliver spændede at følge medlemsudviklingen nu de kommer i flotte moderne lokaliteter!

Ambitionerne for fremtiden er store, og her hos Fynske Idrætsforbund håber vi kommer til at se flere der får øjnene op for kampsport, flere events til byen og gerne masser af mesterskabsmedaljer til fyn!

Der er gang i de nye lokaler

Åbningen var velbesøgt

***HUSKE BILLEDER FRA POST***