På lørdag skal prisen årets frivillige idrætsleder på Fyn 2019 uddeles. Det sker i forbindelse med Sportslørdag. Der er otte nominerede.

Jesper Johansen, STIF Salbrovad (Assens Kommune)
En engageret træner der gør en forskel for spillerne, foreningen og hele lokalsamfundet og en god rollemodel og motivator for de unge. Han er selv træner for klubbens u15, u17 og u19 pigehold og for herreholdet.

Gunner Hansen, Allested U & IF (Fåborg Midtfyn Kommune)
Formand siden 1976 og har været med fra klubbens start med fodbold, bordtennis og badminton. Han har været med til at udvide med nye sportsgrene som håndbold, gymnastik, yoga, bodybike, jumping fitness og squash.

Søren Eriksen, Kerteminde Boldklub (Kerteminde Kommune)
Var ansvarlig for at organisere en ny bestyrelse, og det var med til at redde klubben fra lukning tidligere på året. Han er selv træner for unge, og har været med til at starte samarbejde med andre klubber i kommunen.

Torben Lindberg, Middelfart MG&BK (Middelfart Kommune)
Holdleder for klubbens u16-u18 pigefodboldhold og ansvarlig for at organisere alt omkring holdet, fra det praktiske med tilmeldinger til kampe og træning og frugtordning til at tage billeder til kampene og opdatere forældrene.

Martin Dufresne, OSG-Gamers (Nordfyns Kommune)
Han har etableret e-sport i et lille bysamfund, Mejlskov vest for Bogense. Foreningen er blevet et tilløbsstykke for unge med fokus på digital dannelse, holdånd og sammenhold og på at være i god fysisk form til gaming, og har fået opbakning fra hele lokalsamfundet.

Puk Quist Nielsen, Tårup IF (Nyborg Kommune)
Erfaren og engageret formand for bestyrelsen i Tårup Idrætsforening mellem Hesselager og Nyborg. Hun er selv træner for flere håndboldhold i klubben, og gør et stort arbejde med at organisere stævner og begivenheder.

Steen Fredsøe Sørensen, Fyens Motor Sport (Odense Kommune)
Som projektleder har han i en årrække gjort en stor indsats for klubbens ambition om et nyt motorsportscenter i Odense, et projekt som er lykkedes med et nyt center, som skal åbne i løbet af 2020.

Tanja Christensen, Svømmeklubben Søløven (Svendborg Kommune)
Næstformand og ansvarlig for at alt praktisk i klubben fungerer, og bidrager til klubbens og medlemmernes udvikling med nysgerrighed og åbenhed. Hun er en stor inspirationskilde for alle i klubben, og er tidligere blevet kåret som årets idrætsleder i Svendborg Kommune.