Bjarne ”Bubi” Kongstad har taget den sidste tur i kajakken.

Kort før Påske indløb den triste og frygtede besked, Bjarne ”Bubi” Kongstad var sovet stille ind, den 30. marts 2015.

Han havde tabt den ulige kamp, mod kræften.

Bubi har kæmpet mange kampe for sager, han har brændt for, og I Fynske Idrætsforbund oplevede vi en meget engageret og vidende forkæmper, for det fynske miljø, og ikke mindst hans mangeårige indsats og kamp, for at skabe et spændende maritimt miljø på Stige Ø, med et Søsportscenter som det helt centrale.

Og han var også en af hovedkræfterne, da det i 2006 igen blev muligt at ro kano og kajak på Odense Å.

Bubi var blandt de fremmeste, når vi taler om frivilligt idrætsarbejde, og Fynske idrætsforbund har mistet en fantastisk samarbejdspartner, som vil blive stærkt savnet.

Bubi blev hædret af familie og venner fra Odense Kajakklub, ved en smuk mindehøjtidelighed den 18. april.

Bubi fik en sidste tur i hans og Karens toer-kajak, eskorteret af et stort følge fra Odense Kajakklub.

Turen gik fra klubhuset, og rundt om hans kære Stige Ø, for at slutte, med nedsænkningen af hans urne, hvor Odense Fjord møder Odense Å, netop på det sted, hvor drømmen om et Søsportscenter burde være gået i opfyldelse.

Fynske Idrætsforbund siger tak for Bubis mangeårige indsats, og vore tanker går til Karen, børn, svigerbørn og børnebørn.

Æret være Bjarne ”Bubi” Kongstads minde.

Fynske Idrætsforbund, bestyrelse og miljøudvalg.