Middelfart Håndboldklub får overrakt prisen

Der var tre skarpe nominerede til Den Fynske Idrætsforeningspris, men der er kun en der kan vinde. Både Svendborg Basketball Club og Odense Giants er på hvert deres område nogle veldrevne og driftige foreninger, men vinderen blev Middelfart Håndboldklub.

Middelfart håndboldklub er en forening med rigtigt mange ungdomshold. Men det der gør dem unikke er deres projekt next gen. Her er et unikt fællesskab som er blevet skabt over en årrække hvor det er blevet prioriteret at sende de unge på en uges træner/lederkursus i sommerferien, masser af sociale arrangementer som har medført et unikt fællesskab, som binder de unge til foreningen, noget som mange foreninger vil kunne lære noget af.

Dette er også afgørende for at Middelfart håndbold har mange unge trænere til deres børnehold. Ved at uddanne mange unge, og ikke kun dem med den oplagte trænerspirer i maven, er foreningen også med til at uddanne de som senere ville kunne finde interesse i en udvalgspost eller måske den nye formand.