Fynske Bank hylder de gode kammerater

For tredje år i træk uddeler Fynske Bank den succesfulde pris ’Kammeratskabsprisen’ til en ung sportsudøver, der gør noget særligt for kammeratskabet og sammenholdet i de lokale foreninger. Tilmeldingen er åben, så årets kammerat 2018 kan nu indstilles.

Når der bliver afholdt Fynske Bank Sportslørdag i det nye år, uddeler Fynske Bank for tredje gang den særlige pris ’Kammeratskabsprisen’. Fynske Bank har de seneste to år hyldet unge sportsudøvere for andet end deres præstationer på banen, og i stedet fokuseret på at finde unge mennesker, som også gør noget særligt for kammeratskabet og sammenholdet på og uden for banen.

Fynske Bank har netop åbnet for indstillinger til ‘Kammeratskabsprisen’. Fra den 1. november og frem til den 14. december kan alle indstille en ung, fynsk sportsudøver i alderen 13-18 år, der gør noget særligt for kammeratskabet, sammenholdet og kampgejsten.

Når alle indstillinger er modtaget, nominerer juryen i alt syv kandidater til prisen, som uddeles ved Fynske Bank Sportslørdag d. 19. januar 2019. I år har Sportslørdag 10-års jubilæum, så der er lagt op til et brag af en fejring af sporten i Odense Idrætshal.

Juryen består af bl.a. Jan Pytlick, tidligere succesfuld landstræner og nu cheftræner i Odense Håndbold. Han får følgeskab af de to OB-spillere Jens Jakob Thomasen og Julius Eskesen. Det er derfor gensyn med en erfaren jury, da alle tre også sad i juryen sidste gang.

Jens Jakob Thomasen ser frem til endnu engang at hylde de unge sportsudøvere.

– Kammeratskab er utroligt vigtigt både i en sportsklub og i alle mulige andre sammenhænge. Der er mange, der bruger en masse tid på at sørge for, at kammeratskabet er godt i deres forening eller klub, og de fortjener alle sammen at få et ekstra klap på skulderen. Derfor glæder det mig, at der ved Sportslørdag uddeles en kammeratskabspris, og jeg glæder mig til at være en del af juryen og være med til at vælge, hvem der skal have prisen i januar, siger Jens Jakob Thomasen.

Med i juryen sidder også direktør i Fynske Bank, Petter Blondeau, som glæder sig over at Fynske Bank kan hylde de lokale holdkammerater.

– Det er tredje gang, at jeg er med til at uddele ’Kammeratskabsprisen’. Det er altid en stor fornøjelse at læse indstillingerne og ikke mindst møde de unge mennesker til Fynske Bank Sportslørdag. Jeg synes, det er en vigtig pris, for der er brug for lokale rollemodeller i sportsklubberne. I Fynske Bank vil vi gerne støtte op omkring lokalsamfundet og gøre en forskel lokalt, og det er faktisk de samme værdier, vi leder efter, når vi skal finde en vinder af ’Kammeratskabsprisen’, siger Petter Blondeau.

Med prisen følger 25.000 kr., og tanken er, at præmien kan bruges på at styrke det sociale på vinderens hold ved en fællesrejse eller lignende.

Der er åbent for indstillinger til Kammeratskabsprisen på Fynske Banks hjemmeside.

Fakta om ‘Kammeratskabsprisen’
Prisen gives til en ung sportsudøver, der gør noget særligt for kammeratskabet, sammenholdet og kampgejsten. Alle kan indstille en ung fynsk sportsudøver til ‘Kammeratskabsprisen’ i alderen 13-18 år, og deraf nomineres i alt syv kandidater til prisen. De syv nominerede modtager hver 3.000 kr. Vinderen af Fynske Banks Kammeratskabspris får 25.000 kr., som modtageren og dennes hold kan bruge på en fællesrejse eller lignende. ‘Kammeratskabsprisen’ blev uddelt for første gang ved Fynske Bank Sportslørdag i Odense Idrætshal den 21. januar 2017. I 2019 uddeles prisen den 19. januar ved samme lejlighed.

Her kan du læse mere og indstille kandidater:

www.fynskebank.dk/kammeratskabsprisen