I forbindelse med Sportslørdag blev Fynske idrætsforbunds Initiativpris uddelt.

Der var 3 stærke kandidater (se dem her), desværre er der kun en der kan vinde og det blev Bueskydnings skole initiativ i forbindelse med world cup stævnet i Kongens Have i september.

Motiveringen lød:

I forbindelse med World Cup i bueskydning i Odense havde Bueskydning Danmark inviteret til Skolernes World Cup 2016. 400 Elever, 20 klasser og 4 fynske klubber på Fyn udgjorde rammen for Skolernes World Cup i bueskydning 2016. Klubberne har stillet instruktører til rådighed for arrangementet og er et godt eksempel på hvordan man får den nye skolereform og idrætslivet til at passe sammen i praksis. Selve finalen var en stor fest med mange hujende tilskuere i Kongens Have i Odense. Bag initativet står Bueskydning Danmark og 4 fynske foreninger: Arcus Bueskydning, Midtfyns Bueklub, Ulbølle Bueklub og Lavia Odense Bueskytter.

Stort tillykke til alle de involverede!