TV2 Fyn lavede i går et indslag om foreningslivet efter Corona. Her fortalte Fynske Idrætsforbunds Idrætskonsulent Carsten Lausten om, hvordan han synes det går.

Link til TV indslag

Medlemmerne er på vej tilbage i de fynske idrætsforeninger, men der er også opstået nye vaner under corona, som foreningerne er nød til at håndtere.

Alt er ikke ligesom før. Samfundet udvikler sig og idrætten skal følge med. Det nytter ikke at man spilder tid på at mindes de gode gamle dage, hvor opofrende idrætsledere lagde en kæmpeindsats i deres idrætsforeninger og iøvrigt gjorde det gennem hele livet. Idrætten er også nød til at forny sig, der er ikke mangel på frivillige, men der er mangel på dem der vil tage det seje træk over mange år. Det må vi konstatere og indrette foreningerne efter det.