Efter Fynske Idrætsforbund i 12 år uddelte Den Fynske Initiativpris, skiftede vi sidste år fokus fra de gode initiativer til den gode og dygtige idrætsforening

Dette udfra et ønske om i højere grad at sætte fokus på de mange dygtige foreninger vi har på Fyn. Tanken er at det er mindst lige så vigtigt, at hædre de foreninger der gør et godt stykke arbejde uge efter uge år efter år, det kræver også stort initiativ og engagement at følge med i tidens trends og hele tiden udvikle foreningen.

Kriterierne kan ses her https://fynske-if.dk/wp-content/uploads/2019/10/Den-fynske-Idrætsforeningspris-2019.pdf

Prisen overrækkes i forbindelse med Sportslørdag 18. januar 2020.

Den Fynske Idrætsforeningspris

Man behøves ikke at dominere resultatlisterne eller afholde kæmpe events  for at modtage Den Fynske Idrætsforeningspris. Man skal være en veldreven forening, der har gode træningstilbud ikke mindst til børn og unge, med uddannede trænere. Man skal være synlige i lokalområdet, således at det er et naturligt samlingssted for områdets beboere.

Prisen vil gerne hædre de foreninger der gør et godt stykke arbejde uge efter uge år efter år, det kræver også initiativ og engagement, at følge med i tidens trends og hele tiden udvikle foreningen.

Indstillinger: Send en indstilling indeholdende Foreningens navn og en kort motivering. Indstillingen sendes pr. mail til Idrætskonsulent Carsten Lausten, konsulent@fynske-if.dk eller ring på tlf 22417520, senest 20. november kl. 12.00, hvor man også kan stille evt. spørgsmål. Synes du din forening har fortjent prisen, må man selvfølgelig gerne indstille den.

Den Fynske Foreningspris går til en forening der rummer nogle af de nedenstående kriterier:

• Yder en stor indsats for børn og unge
  • Er et vigtigt element i lokalsamfundet
  • Sørger for at have dygtige uddannede trænere og ledere
  • Diversitet i bestyrelsen og blandt instruktørerne
  • Udvikler løbende foreningen
  • Arbejder med faciliteter
  • Påtager sig arrangementer
  • En elite satsning er velkommen, men kan ikke stå alene
  • Man har taget et initiativ der kommer foreningen, fynsk idræt og/eller idrætsgrenen til gode.
  • Man arbejder med handikappede, udsatte, indvandrere etc.
  • Man arbejder med synlighed