Idrætten nærmer sig en genåbning, en genåbning som vi har sukket efter i lang tid. I første omgang er det udendørs man må gå igang, men opfordringen herfra skal være, at også indendørs idrætsgrenen finder den kreative hat frem og går i gang ude.

Det kan godt være, man ikke kan slå til fjerbolden eller træne spilsituationer i håndbold, men man kan få det måske mest værdifulde idrætten har at tilbyde: Fællesskabet

Et fællesskab som bliver meget bedre, når vi er sammen. Ligesom i selve idrætsudøvelsen kan det godt være, vi ikke kan være sammen helt som vi gerne ville det, men bare det samværet i et fællesskab vil være vigtigt for mange.

for mange idrætsforeninger er det en kamp at fastholde medlemmerne i denne tid. Ligesom resten af samfundet er man nød til at tænke ud af boksen. Når man er sammen er man nød til at lave noget der er sjovt, mange børn og unge er dødtrætte af al den alvor der er i samfundet pt. Lav nogle lege, man kan lave sammen og hver for sig, træn noget sjovt fx jubelscener, træn fysisk grundtræning (kan sagtens laves så det er sjovt), løb orienteringsløb (tjek findveji.dk for muligheder i nærheden af dig), spil motions bingo og giv jer god tid til at hygge bagefter over en kop selv medbragt vand og sandwich.

Det er vigtigt at få en regelmæssighed ind i sin klub hverdag igen også selvom man ikke kan lave sin kerne træning. Jo længere tid der går inden man er sammen igen, jo sværere bliver det at få medlemmerne tilbage efter sommerferien. Det de fleste siger de savner er ikke selve sporten, det er det at være sammen med sine venner, det kan vi give dem i idrætten, så bare kom igang!

TV2 Fyn satte fokus på problemstillingen igår, deres indslag kan ses her