Kært barn har mange navne, og når Sportslørdag løber af stablen lørdag d. 18. januar 2025, så vil en af de mange priser, som hvert år uddeles til årets store sportsfest, skifte navn. Tidligere var den kendt som “Initiativprisen”, og i 2018 skiftede den navn til “Den Fynske Foreningspris”.
For at synliggøre, hvem der står bag hædringen af årets fynske idrætsforening, så hedder prisen fremover “Fynske Idrætsforbunds Foreningspris”.
Inden længe vil Fynske Idrætsforbund begynde at modtage instillinger til nominering fra de fynske kommuner og forskellige idrætsorganistioner, og så bliver spændingen udløst den tredje lørdag i 2025 om, hvem der skal følge efter Ebberup Rideklub i rækken af prismodtagere og modtage hædren, statuetten “Sejr” og de 10.000 kr., som følger med prisen.

Ebberup Rideklub blev blev hædret med den fynske idrætsforeningspris ved Sportslørdag i Odense i januar 2024. Foto: Michael Bager