Fynske Idrætsforbund afviklede i går aftes  sit årlige repræsentantskabsmøde.

Mødet blev afholdt i Odense Roklubs nye lækre lokaler. At de har fået det, er jo på en lidt trist baggrund, da deres gamle klubhus var ramt af den bølge af påsatte brande der hærgede Odense for ca. 3 år siden. Mødet blev indledt med at formand Michael Sørensen fortalte om huset og det arbejde der lå til grund for at det kom så langt. Han havde et vigtigt budskab til alle foreninger:

sørg for at have styr på jeres forsikringer.

Det havde Odense Roklub heldigvis, hvilket er heldigt når der ikke var noget hjælp at hente fra Odense Kommune.

Der var to andre spændende indlæg på aftens program inden selve repræsentantskabsmødet.

Først fortalte Forretningschef Jakob Staun fra Sport Event Fyn om Eventåret 17, hvilke kriterier der skal til for at SEF ønsker at bakke et arrangement op, og så frem mod Eventåret 2018 på Fyn.

Efterfølgende fortalte DIFs næstformand Thomas Bach om de aktuelle opgaver og udfordringer DIF står overfor. Han fortalte bla. om den nye pulje på 45 mio. kroner årligt til foreningsaktiviteter som DIF og DGI lige har søsat i fællesskab.

Til sidst var det tid for repræsentantskabsmødet, hvor Fynske Idrætsforbunds formand Bernt Nielsen detaljeret aflagde beretning. Kasserer Annie Stolzenbach fremlagde regnskabet begge dele blev vedtaget af forsamlingen.

Bernt Nielsen fra Golf blev genvalgt som formand, Johnny Rusbjerg, roning blev genvalgt til bestyrelsen, mens Jan Jager, Bueskydning afløste Ib Ketelsen.

Referatet fra mødet kommer i nærmeste fremtid.

Thomas Bach

Jakob Staun