Ungdomsleder stipendier

Alle foreninger har brug for dygtige unge ledere. Derfor starter Fynske Idrætsforbund fra og med 2022 en stipendiepris til netop unge trænere og ledere, for at give dem et skulderklap og en håndsrækning til at dygtiggøre sig.

Læs mere om Ungdomsleder stipendiet Kommissorium ungleder stipendier

Foreningspris

Fynske Idrætsforbund har i en årrække overrakt en hæderspris i forbindelse med Sportslørdag fejringen.

De første mange år under navnet Fynsk Idræts Initiativpris, der blev givet til et særligt initiativ til glæde og gavn for den fynske idræt.

Fra 2018 skiftede prisen navn til “Den Fynske Idrætsforeningspris”. I stedet for at hylde enkeltstående initiativer, er fokus nu lagt over på at hædre den dygtige idrætsforening der:

1. Samler lokalområdet
  2. Udmærker sig ved træning og aktiviteter for børn og unge
  3. Synlighed
  4. Diversitet i bestyrelsen
  5. mm

Prisen blev uddelt første gang til Sportslørdag 19. januar 2019 og er gået til:

• 2018 – Fåborg ØH
  • 2019 – STIF Salbrovad
  • 2020 – Otterup HK
  • 2021 – Tommerup Svømmeklub
  • 2022 – Middelfart Håndboldklub

Vindere af initiativprisen

Initiativprisen blev uddelt fra Fynske Idrætsforbunds stiftelse. Prisen hyldede stærke initiativer i den fynske idræt. Det kunne være i forhold til faciliteter, events eller andet der gjorde klubben til en markant del af den fynske idræt.

• 2006 – Horne FS
  • 2007 – Svendborg Rabbits
  • 2008 – Odense Squash Club
  • 2009 – Asger Rasmussen
  • 2010 – Kerteminde Sejlklub
  • 2011 – Odense Triathlon Klub
  • 2012 – Næsby Boldklub
  • 2013 – Broby Bueskytteforening
  • 2014 – Svendborg Gymnastikforening
  • 2015 – Odense Sportscentrum
  • 2016 – Bueskydning Danmark
  • 2017 – Team Odense Q

Lederpriser

Gennem en årrække er der uddelt hhv. mandlig- og kvindelig lederpris. De første mange år i regi af DIF Fyn, og siden 2006 af Fynske Idrætsforbund.

Prisen går til en leder der har ydet en stor indsats for foreningen gennem en årrække.

Prisvindere i regi af DIF Fyn