I forbindelse med Sportslørdag blev en række priser overrakt. Her i blandt Fynske Idrætsforbunds pris Den Fynske Idrætsforeningspris.

Man behøves ikke at dominere resultatlisterne eller afholde kæmpe events  for at modtage Den Fynske Idrætsforeningspris. Man skal være en veldreven forening, der har gode træningstilbud ikke mindst til børn og unge, med uddannede trænere. Man skal være synlige i lokalområdet, således at det er et naturligt samlingssted for områdets beboere.

Prisen vil gerne hædre de foreninger der gør et godt stykke arbejde uge efter uge år efter år, det kræver også initiativ og engagement, at følge med i tidens trends og hele tiden udvikle foreningen.

Prisen 2018 gik til

Fåborg ØH

Faaborg HK og Øster Hæsinge UG&F fusionerede i 2014 til Faaborg ØH

Man arbejder aktivt med bla.:

• Skoleidræt bla. ”Håndboldspilloppen” for børn i 0.-4. klasse fra Horne, Svanninge og Øhavsskolen i 2018 deltog ikke mindre end 475 børn!
  • Aktiv indsats for at modvirke frafald, bla. med samarbejde med anden klub og awardshow. Man laver en opstarts camp for alle hold, hvor der spilles en masse håndbold, lege og samarbejd på tværs af hold og aldre.
  • Uden for det almindelige foreningsarbejde er klubben aktiv i lokalområdet, man hjælper til ved andre events og laver forskellige arrangementer; banko, julebal, karneval og Musik og Kultur.
  • Klubben har også skabt flotte sportslige resultater med herrernes hold i 2. division og damerne i 3. division.
  • aktivt sponsorudvalg, man har ca. 100 sponsorer, som der afholdes netværksmøder for og med
  • Sloganet – Sammen er vi stærkere går igen både på og udenfor banen!
Bernt Nielsen motiverer nomineringerne
Vinderne af den fynske idrætsforeningspris Fåborg ØH